ТОМАС КЕМПБЕЛ: ЖИВЕЕМ В СВЯТ НА РЕПРОДУКЦИИ

Thoma METБЮДЖЕТЪТ НИ ЗA 2013 ГОДИНА  Е $ 240 МИЛИОНА, КАТО САМО 10 %  ОТ ТЯХ ИДВАТ ОТ ОБЩИНСКИТЕ ВЛАСТИ НА НЮ ЙОРК.

Томас П Кемпбел е роден през 1962 година. Завършва английски език и литература в Оксфорд. През 2008 година става директор на Музеят на изкуството „Метрополитън” в Ню Йорк, който е най-големият музей в Западното полукълбо. Преди това 14 години е куратор в департамента на Европейска скулптура и декоративно изкуство. Специалист по гоблени. Метрополитън притежава почти 2 милиона предмета на изкуството от последните 5000 години.

Вие въведохте дигиталните технологии в музея Метрополитън. Консерваторите разглеждат технологията като нарушение на чистата наслада от изкуството – вашият коментар?
Всъщност технологиите са едно от най-вълнуващите неща, които са се случили на музеите днес. Разбира се те трябва да се използват внимателно. Например, интернет дава страхотни възможности. За нас това е начин да достигнем до аудитории по целия свят и да продължим образователната си мисия. Всички колекции на музея Метрополитън са качени онлайн, всички наши научни публикации и каталози от 1965 година насам също. Качили сме онлайн и хронологията на историята на изкуството.
Колкото до въвеждането на технологиите в галериите, трябва да става внимателно, защото ви се иска хората на гледат предметите на изкуството, а не видео екрани. Искате хората да са с вдигната глава, а не със забит надолу поглед.

Изчезват ли музeите вследствие на бурното глобалното развитие на технологиите?
Мисля, че идеята, че музеите са заплашени, поради развитието на технологиите е абсолютна партенка. Напротив, живеем в епохата на 24 х 7 новини, постоянна информация от света, а музеите са все по-важни места, които помагат да се разбере контекста на случващото се.
Музеите са места, които осигуряват почивка и вдъхновение. А най-важното е, че са места на автентичността. Живеем в свят на репродукции – предметите в музеите са истински. Това е начин да се махнеш от претоварването на дигиталните технологии.

Много музеи си правят сателити, Лувърът и Гугенхайм имат клонове в Абу Даби – вие имате ли подобни планове?
Мислехме внимателно дали трябва да се позиционираме физически в друга част на света. Осъзнахме, че може да сме по-ефективни като глобален музей от Ню Йорк. В края на краищата, работим с музеите по целия свят и имаме археологични експедиции в Близкия изток. Имаме научни сътрудници от различни места. Организираме изложби на различни места. Отделна база, далеч от дома, може да причини неудобства и да разстрои работата.

Въпреки, че преживяхте рецесията, наскоро започна съдебен процес срещу Метрополитън за незаконна продажба на билети – заплашени ли са музеите от финансово оцеляване днес?
Има голямо предизвикателство. Всички европейски музеи са зависими от държавното финансиране. В момента в който европейските правителства са под финансово напрежение, техните бюджети се орязват. Музеят Метрополитън не получава държавни помощи. На 90 % се самоиздържаме. Бюджетът ни за 2013 година  е $ 240 милиона. Взимаме 10 % от финансиране си от общината, но все пак сами набираме останалото.
Разликата се получава отчасти от дарения, но входната такса, членството, търговията и ресторантите са много важни за набирането на средстава – без входна такса не бихме били в състояние да осъществяваме много от програмите или изложбите, които правим.

Интервю на Мадхави Раджахиакша за Таймс Индия (със съкращения)

Коментари

comments

Short URL: http://obshtestvo.net/?p=6396

Posted by on апр. 14 2013. Filed under Интервю. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Оставете вашето мнение

Валутни курсове

 AUD =  1.36409 лв
 CHF =  1.82243 лв
 EUR =  1.95583 лв
 GBP =  2.27071 лв
100  RUB =  2.73897 лв
 USD =  1.79368 лв

Реклама

Позиция

cialis buy viagra
За нас | Връзки
Общество.нет - Всички права запазени © 2006-2013г. При цитирането на авторски материали от Общество.нет, позоваването на сайта е задължително.